Brisbane/ fraser island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Jan & Ans Bentink - WaarBenJij.nu Brisbane/ fraser island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Jan & Ans Bentink - WaarBenJij.nu

Brisbane/ fraser island

Door: Jans

Blijf op de hoogte en volg Jan & Ans

06 November 2015 | Australië, Frasereiland

De 31 okt. aangekomen in Brisbane om 15.30u. Auto opgehaald op het vliegveld en aangereden. Wat bleek we moesten 240 km rijden. Zoveel kilometers en om 19.00 u is het pikdonker. Dat werd een spannende rit zonder fatsoenlijke kaart en de gratis TomTom kende Rainbow Beach niet!!
Rond 20.00u eindelijk het adres gevonden en een toch nog heerlijk maaltje gehad.
De volgende ochtend vroeg werden we opgehaald voor een 2-daagse safari op Fraser Island.
Nou, ik had dus duidelijk een ander idee van een eiland! Bleek dat we met onze bus met zo'n 20 passagiers een rit kregen van 45 min. over het strand! Zo groot is het (129 km lang bij 35km breed). Op dit eiland leven de Dingo"s (wilde honden). Diezelfde die ik enkele avonden eerder heb horen huilen!! We werden flink gewaarschuwd geen eten mee te nemen buiten de bus. We hebben graag naar die adviezen geluisterd.
Het eiland is prachtig, meer een regenwoud met gigantische bomen en prachtige meertjes en stranden. Flink gewandeld en bekeken. en zo nu en dan gezwommen. Zwemmen in de zee is echter af te raden i.v.m. haaien en kwallen,
De volgende dag konden we kiezen of we 45min. in de bus gingen of een vlucht van 15 min. over het eiland en een stuk oceaan. Daar hebben wij dus voor gekozen en het was geweldig. Super om dat prachtige eiland van bovenaf te bekijken.
Verder op de dag nog enkele uitkijkpunt geweest met een view over de zee. Enkele roggen en een schilpad gespot.
De rit was heen naar Rainbow beach niet zo prettig, maar het verblijf geweldig, dus alles is de moeite waard geweest.
Op naar ons volgende avontuur: 9 dagen met de camper en familie bezoeken.

• 07 November 2015 - 17:22

Frans Donders:

Hallo Jan en Ans,

Jullie vermaken je wel als ik zo de reisverslagen lees. Wij zijn met onze camper toen in de Hervey Bay geweest, en zijn langs het fraser eiland gevaren op zoek naar walvissen , en die waren er genoeg maar ook hamerhaaien hebben we toen gezien.
    We horen graag van jullie wat jullie vinden van Brisbane naar Sydney, dat hebben wij met het vliegtuig gedaan. Het weer zal wel super zijn, lekker bruin, korte broek , rustig naar de volgende camping.
    Wat een vakantie, geniet er van

Groetje van ons.

• 08 November 2015 - 16:01

Didi:

Wat gaaf om jullie zo te zien genieten! Ik ben benieuwd naar alle verhalen over een aantal weken!
    Geniet, geniet en geniet!!
    Liefs Didi

• 15 November 2015 - 13:18

Christien En Piet:

Ans we hebben jullie site kunnen vinden, geweldig mooie foto,s en de verslagen zijn leuk om de lezen, wel een beetje laat maar de laatste weken gaan we jullie volgen!
    Super!!groetjes Christien en Piet.