Sydney - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jan & Ans Bentink - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jan & Ans Bentink - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Jans

Blijf op de hoogte en volg Jan & Ans

24 November 2015 | Australië, Gold Coast

Aangekomen ’s morgens in Sydney en met de camper naar het hotel gereden om de koffers af te geven! Gelukkig geen probleem in de stad gehad met dat grote geval!!
De camper ingeleverd en met de trein (Sydney is nl heel uitgestrekt) terug naar het centrum, waar het hotel ligt.
Naar the Operahouse gewandeld en The Rock (het oude gedeelte).Uiteindelijk belandt in een restaurantje met uitsluitend Australische wijnen.
Tweede dag regende het dus maar gaan shoppen. The Strand een oude winkelstraat helemaal overdekt bezocht en daarna naar Darling Harbour gegaan, op zoek naar wat historie. Aankomst van passagiersschepen in de 50-60 jaren met emigranten. Helaas hierover niet veel kunnen vinden.
Het ging steeds meer regenen dus ergens wat gedronken en teruggegaan naar het hotel.
’s Avonds lekker zonder regen gegeten aan de haven. Jan heeft zitten genieten van leuke jonge meisjes die allemaal in galakleding langskwamen.
Jan ging al vroeg weer op pad om de rentalcar op te halen. Daarvoor moest in 65 Williamsstreet, Sydney City zijn! Via google, kwam ie met de trein in Redfern aan. De straat bestond alleen uit woonhuizen! Dus Jan belde Herz waar hij dan moest zijn? De dame van Herz vertelde dat ie moest in 65 Williamsstreet North Sydney. Dit werd door twee mensen van Herz bevestigd.
Jan weer met de trein, nu naar North Sydney! Helaas op dat nummer ook geen Herz!
Wederom belde Jan naar diezelfde dame van Herz! Die zich zwaar verontschuldigde. Dit ivm met weer het verkeerde adres.
Deze keer op google Herz Sydney gezocht en toen kwam ie uit op 2 straten van ons hotel af!! Dit na 2,5 uur onderweg te zijn geweest. Er blijken dus 3 straten met dezelfde naam te bestaan in Sydney, wie had dat gedacht? Het was vrijdag de 13e.
Gaan rijden naar Gosford waar Zus woont. Twee dagen met haar en haar gezin gezellig doorgebracht op haar verjaardag.
Zondag in de regen vertrokken naar Sydney voor een vlucht naar Mackay naar de zon!

• 24 November 2015 - 20:43

Annette:

Wat een verhaal daar in Sydney van je auto. Wel een bak nu.
    Leuk verhaal verder!

• 24 November 2015 - 21:15

Jos En Mariette:

Da's ook een manier om iets van de stad te zien Jan, maar was niet echt de bedoeling denk ik. Zo te lezen hebben jullie een prachtige afwisselende vakantie. Jammer dat het in Sydney regende, maar goed excuus Ans om lekker te shoppen.Ook in Nederland regent het, en bovendien is het hier erg koud met natte sneeuw, dat zal bij jullie wel beter zijn.
    Geniet nog even van de laatste week!!
    Groetjes Jos en Mariette

• 25 November 2015 - 16:39

Els Donkers:

Wat een avonturen hebben jullie. Geweldig, Leuke verhalen. Geniet er nog van

• 25 November 2015 - 18:34

Henny:

Het Jan en Ans ,
    Wat een gedoe met Hurts :-) , geniet ze daar nog lekker van het laatste weekje. Erg benieuwd naar jullie foto's, film en verhalen. Hier alles goed. Groet Miriam en Henny